Andra graviditeten - hittils

Skriv inläggstext 

Skriv inläggstext 

Liten kula vecka 16+4

Denna graviditet har hittils varit snarlik min första förutom att jag upplevde tröttheten den första tiden som ännu värre denna gång. Att magen kommer tidigare stämmer åtminstone i detta tidiga skede (vecka 17) bra på mig. Vill minnas att jag inte hade en liten kula förrän runt vecka 20 förra gången. Jag fick ganska tidigt jobbiga sammandragningar förra gången, och hoppas att de håller sig borta lite längre tid denna gång.

Annars mår jag riktigt bra, och märker knappt av att jag är gravid förutom på att magen växer. Och så är jag generellt lite mer lättirriterad, och framförallt tankspridd. Jag som i vanliga fall har stenkoll på allt blir just nu dagligen frustrerad över att jag lägger ifrån mig grejer, har glömt något som jag "vet" att jag packade ner, och över att jag helt enkelt inte längre grejar att hålla "många bollar i luften", som när jag är ogravid. Det är extremt jobbigt för ett kontrollfreak som mig!

#1 - - A (Allt enligt A):

Haha, jag känner igen det där med tankspriddheten. Jag lägger ifrån mig saker på de mest konstiga ställen, och glömmer bort saker. Igår hade jag glömt berätta för min sambo att min pappa med fru skulle leka med barnet en stund på dagen, och själv glömt att de skulle komma och hämta hos oss på förmiddagen. Alla var förvånade när det ringde på dörren mitt i frukosten...