Semesterträning

Från dagens träningsmoment

Tacka vetja Sats för deras online-training! Jag tycker att det är grymt bra nu under semestern, och även vissa vardagkvällar om jag har svårt att komma loss till gymmet. Igår tränade jag och mannen min deras 21 minutes workout, och idag blev det crosstraining (fast endast för mig). Det är så härligt att träna utomhus, men i denna hetta gäller det att vara i skuggan. Det fläktar också en hel del här ute, så det gick trots värmen bra att träna mitt på dagen när Valter sov.

Passet idag bestod av benböj, plankan, utfallssteg/hopp, burpees, stol&bord, höga knän samt mountain climber och fällkniven (de sistnämnda bytte jag dock ut mot båten och "kissande hunden").

Än så länge kan jag köra de flesta övningar, men vissa övningar känns helt enkelt osköna just nu och då byter jag bara ut efter känsla. Vi har lite motto nu under vår stugvecka att sova och träna mycket, vilket är just det som inte alltid hinns med i den mån vi skulle önska i vardagspusslet. Här är det inga problem alls att hinna med. Vi brukar somna tidigt i soffan slötittandes på någon dålig serie på ettan eller fyran (3G-täckningen är så dålig så det blir inget av våra favvoserier på Netflix eller hbo).

Vi har ju allt sol, bad och naturäventyr precis runt husknuten här, så att inte klämma in ett träningspass per dag vore verkligen att inte uttnyttja potentialen av denna semestervecka till fullo.