Fint till balkongen



Bilen full med grönt.

Vad passar väl inte bättre att göra en kall och regnig dag som denna om inte lite balkongshopping. Det var en perfekt dag, för alla andra verkade ha gjort det under förra soliga helgen. Plantagen var nästan tomt på folk, så jag botaniserade i min ensamhet. Lite farligt dock för en tjej som mig, med väldigt ogröna fingrar. Hittade massor av fint men har dålig koll på hur praktiska blommor jag köpte! Halva notan gick på snygga stora utomhuskrukor. De i betong var tyvärr slut så jag freestylade med en helt annan rustisk variant.

Nu är bilen proppfull med växter, och jag sitter hemma hos mamma och väntar på att Valter ska vakna från sin tupplur. Sen ska vi hem och balkongfixa! Om jag lyckas bra så blir det en trevlig överraskning till R som senare i eftermiddag kommer hem från en weekend med kompisarna.