Jag ser det snöar!

Jag kom iväg en halvtimme tidigare hemifrån idag för att gå till dagis, kl 7.45. Men kom som förmodligen många andra idag, ändå till jobbet betydligt senare än vanligt...

För mig var inte kollektivtrafiken det största problemet, utan däremot att ta mig till förskolan till fots! Det är inte mer än 10 minuter dit i vanliga fall, men dumt nog försökte jag ta oss dit med barnvagnen (en trehjuling), och det gör jag aldrig om! Fick släpa den dit baklänges i en halvmeter snö på oplogad gångbana. Efter sammandragning på sammandragning (vilket snarare är regel än undantag numera när jag är i rörelse), ringde jag R som fick komma och assistera (och som tur är skulle senare till jobbet idag). Han fick bära en tjurig Valter som vägrar att gå, medan jag drog dit en 15 kg lättare tom barnvagn. Behöver jag ens nämna att det blir pulka till dagis imorgon!

De flesta verkar ha suttit fast i kollektivtrafik eller bilköer idag, men de tunnelbanor jag åkte var bara lite försenade. Resten av familjen sover nuvmedan jag sitter och spanar ut över snöklädda gator. Älskar verkligen riktigt vinterväder, trots alla framkomlighetsproblem! Den lilla i magen är också vaken. Det har varit en riktigt aktiv dag idag! Vecka 33 redan och det börjar kännas riktigt verkligt nu. Jag kan räkna antal arbetsveckor på fem fingrar, och vem vet när när hon faktiskt kommer ut! Har den senaste veckan börjat känna som svag mensvärk då och då. Förvärkar vad jag förstår. Förra graviditeten kände jag bara av sammandragningar så här tidigt, och denna typ av "mensvärk" kom först i samband med att de riktiga värkarna kom igång.

Annars är jag ovanligt pigg jämfört med hur jag kände för några veckor sedan. Det enda jag har att klaga på är dessa sammandragningar (som kommer så fort jag promenerar) och förvärkarna, samt att bebisen trycker på revbenen så det ömmar i nivå med bh-bandet.