Träningsstart på dagen!

Jag var uppe tidigt som vanligt denna morgon, men klämde in ett morgonträningspass för ovanlighetens skull. Det är inte så ofta vi får ihop schemat med hämtning och lämning för att kunna gå och morgonträna (ska man hämta på dagis så behöver man ju vara på jobbet väldigt tidigt), men idag jobbar jag hemifrån och detta sparar in en hel del tid.
 
Jag har också besök hos barnmorskan mitt på dagen, så det passade bra att jobba hemifrån. Det är rackarns skönt att ha ett flexibelt jobb, blir så mycket enklare att få ihop vardagspusslet då!
 
På gymmet blev det 20 minuters crosstrainer och 30 minuters styrketräning. Det är standardupplägg för mig just nu, då jag i princip har övergett gruppträningen. Det blir så mycket som behöver bytas ut, att det helt enkelt ger mig lika mycket att gå på klasser. Hur mycket jag än tycker om det i vanliga fall! Idag blev det axlar, triceps och bröst, i ett relativt folktomt gym (fördelen när man tränar på morgonen!). Generellt så består träningsveckorna just nu av två kombinationspass (med styrka & crosstrainer). Har jag tur lyckas jag tajma in en spinning och då blir det det istället för crosstrainer. Därutöver har jag börjat köra gravidyoga hemma, och så blir det förstås en och annan promenad. 
 
Jag och vecka 31-magen nästan ensamma på Sats denna morgon