En sån där mindre bra dag

Idag har varit en lite mindre charmig föräldraledig dag. Den började med att vi stressade iväg hemifrån före klockan 09 för att gå till en uppföljningstid hos doktorn med storebror (hans magproblem/förstoppning). Vi kom aldrig fram dit idag, då vi fastnade i hissen på Odenplan. Jag med dubbelvagnen och två kids, och så en äldre kvinna, som liksom vi hade en läkartid inbokad. Vi stod bara fast i hissen i 35 minuter innan de lyckades få ut oss därifrån, men det var en mindre trevlig halvtimme, då jag hade en hungrig bebis som jag till slut ståammade, och en 3-åring som var hysterisk för att han tappade sin traktor och vi omöjligen kunde söka reda på den under vagnen i en hiss som var runt en kvadratmeter stor. Tur att jag hade en klämmis i skötväskan som fick honom på andra tankar en stund, och att han faktiskt inte var särskilt rädd över det faktum att vi fastnat i hissen.


Vi missade i alla fall vår läkartid tyvärr och får vänta en månad på nästa. Som plåster på såren tog vi en muffinfika på Espresso house innan vi tittade förbi en lekpark iregn/snöovädret. V tyckte det var ungefär lika tråkigt som jag att hänga i en helt folktom lekpark i detta väder, så vi promenerade till slut hem via Ica där jag hämtade ett efterlängtat paket. Där har vi sedan blivit resten av dagen, och klättrat lite på väggarna faktiskt. Som tur är kom pappan till slut hem och tog med sig V till minisats medan han själv tränar. Då fick storebror lite nödvändig miljöombyte och stimulans. Och så fick jag en lugn stund med bebis. 

Jag gjorde lite coreövningar med pilatesboll (har förresten träffat en PT för att kolla diastasen samt få lite tips, mer om det kommer i separat inlägg!) och nu unnar jag mig lite avkopplande bloggläsartid i sängen medan lillakrutten sover.

Ljuspunkt i en lite gråare dag, i form av en nyshoppad jacka från Patagonia. 3-1 dvs tre jackor i en. Helt i min smak!