En mysdag i soffan...

Jag har fuskat i mig några semlor redan tidigare, men idag får man visst äta en med gott samvete. Köpte två minisemlor när jag var på Ica idag, men kunde inte hålla mig till ikväll när R ska få sin, så min semla ligger redan i magen.


Idag har vi till skillnad mot igår (båda barnen hemma) en lugn dag här hemma. Storebror är på dagis och hämtas av mormor där han ska sova över. Den här dagen känns helt plötsligt hur lång som helst! Så pass lång att jag inte alls får någon spark i baken att göra något vettigt överhuvudtaget. Men det är ganska skönt att ha en riktig mysdag också. Vi försökte ta en promenad tidigare, men den blev inte lång eftersom det började regna.

Det är så mysigt att ha en lillskrutt sovandes på bröstet, när man för en gångs skull inte känner sig stressad över att hon borde vakna snart och äta för att man har bråttom iväg, eller över att man borde skynda sig att få något gjort hemma innan man ska hämta på dagis... Jag tror faktiskt att jag kryper djupare ner här i soffan resten av eftermiddagen. Nu när jag väl kan! Man får dessutom rätt mycket gjort med en mobiltelefon i handen också! Jag har nämligen ett 3-årskalas att planera, och den här gången kommer det faktiskt några barn. Jag vet inte alls vart jag ska börja, med några kul aktiviteter för 2-3 åringar måste jag försöka komma på!