Hej gymmet!

Idag aktiverade jag mitt träningskort igen, och tränade det första passet sedan en vecka före förlossningen. 40 minuter, varav lite uppvärmning på crosstrainer och resterande tid lite axplock ute i gymmet. Det blev en lätt men salig blandning av rygg, ben, triceps och axlar, och som avslut ländrygg (rygglyft) och höftlyft på mattan. 


En fantastiskt skön känsla att få lyfta lite vikter och ta i igen! Jag började lågt, kanske lite lägre än nödvändigt, men jag tar hellre det säkra före det osäkra, och växlar upp träningen gradvis.

Gruppträning (förutom möjligtvis cykling) får vänta ett tag till! Men jag är rätt sugen på att testa "mama-passen" som är anpassade efter nyblivna mammor, och som finns på schemat under förmiddagarna två dagar i veckan. Jag hoppas att lillskruttens rytm kan tajma dessa åtminstone någon gång då och då. Det vore fantastiskt att få träna lite under dagtid. 

Fortsatt kommer coreträningen endast bestå av mamma-mage-appen ett tag till.