Egen tid

De senaste veckorna har behovet av lite egen-tid, utanför hemmet, växt sig allt starkare. Fram tills idag har jag ännu inte lämnat bebis, förutom för något kortare ärende, och inte heller kunnat eftersom vi bara har ammat.


Jag har verkligen börjat sakna att "bara vara mig själv" för en stund, och för att det överhuvudtaget skulle vara möjligt att komma iväg var vi tvungna att kolla om lillskrutt accepterar nappflaskan. Och det gjorde hon utan problem! En riktigt befriande känsla för då är det möjligt för mig att hitta på något under några timmar, och någon annan kan mata henne. Så här under vintertid känns det också skönt att ha back-up-mat med sig om vi är utomhus på längre äventyr, och det inte finns någonstans att gå in för att amma.

Eftersom amningen fungerar väldigt bra så vill jag absolut fortsätta helamma så länge som möjligt, men det känns verkligen toppen att kunna ge ersättning vid enstaka tillfällen ifall jag behöver "komma loss".

Ikväll begav jag mig ut för att träffa en väninna. Vi valde att ta ett glas vin på ett alldeles närliggande ställe från där vi bor. Endast runt 500 meter hemifrån, så att det skulle vara nära att springa hem om mjölkjouren ändå skulle behövas!

Ett glas vin och massor av kompissnack senare är jag nu hemma igen, fulltankad med energi trots lite ackumulerad sömnbrist! 

#1 - - A (Allt enligt A):

Härligt att få komma iväg lite! Och vad komiskt det är att jag utan att ha läst ditt inlägg skrev nästan samma sak om flaskmatning efter min första "utflykt" igår 😄.

Svar: Lustigt! Vi är ju i ganska samma moment i livet 😄
manblirvadmantanker.blogg.se