Sjukstuga

Veckans vy i viloläge...


Den senaste veckan har minst sagt varit en påfrestning för denna familj. Det började med en förkyld pappa och storebror i förra helgen. Det smög sig över till mamman och lillasyster under veckan, vilket har lett till extremt dålig nattsömn med en snörvlande bebis som behövt sova mer upprätt. Till fredagen hade jag äntligen kommit ikapp med sömnen då jag insett att jag måste ägna förmiddagarna åt att sova, med kvoten 1:3. Tre timmar i sängen ger väl i genomsnitt en timmeskvalitetssömn. Dock är jag inte särskilt bitter. Sånt är livet med ett spädbarn, och faktum är att det kunde varit värre. Jag får ändå relativt mycket sammanhängande sömn om nätterna.

På tal om från sjukdom till sjukdom så blev pappan kräksjuk i onsdags. Jag som då var på bristningsgränsen vad gäller sömn, fick inse att man alltid orkar lite till om man måste. Visst gick det att ta hand om både spädis och storebror med minimalt med krafter. Paddor och video fick förstås underhålla mycket, och det är tyvärr inte många steg som vi tagit utanför ytterdörren.

Nu till söndagen trodde vi oss se ljuset i tunneln och hade planerat både lekparksbesök och besök av vänner. Tji fick vi! Istället är det min tur att vara kräksjuk, så dagen har spenderats pendlande mellan toaletten och sängen. Pappan och storebror skickade jag iväg till farmor.

Nu håller vi tummarna för att barnen klarar sig från kräksjukan och att vi har en ny härlig vecka att se fram emot!