Från Warsawa till skärgårdslugn

Ovan ser ni en glimt av en hysteriskt rolig aktivitet under möhippan; "bubbel-fotboll". Jag var inte själv med på grund av den lille i magen och då jag dessutom börjat känna lite av fogarna. Men detta kan varmt rekommenderas om ni planerar möhippa eller tolig aktivitet i annat sammanhang!

Efter 24 intensiva timmar i Warsawa med allt som en möhippa kan innebära, så avrundades möhippan med en megafest hemma i Stockholm. Dit var även svensexegänget samt andra som inte kunde följa med till Warsawa bjudna, så vi var ett stort fantastiskt gäng som firade den blivande bruden i Stockholmsnatten. Till och med denna gravida småbarnsmamma orkade hålla igång till 00.30, men därefter tog vi taxi hem för fem timmars sömn. Tidigt på lördag morgon skulle vi nämligen upp och packa iväg oss till ännu en skärgårdstur. Denna gång stannar vi dock bara i fyra dagar, då vi vill avrunda vår semester genom att ha några lugna dagar hemma också.

Vi har nu landat här på en "egen" liten charmig ö ute i Stockholms skärgård. Vi har delat upp oss lite så att pappan är ute och leker och kastar sten i vattnet, medan jag får en liten vilopaus för mig själv. Lyx!

Magen då? Jo tack den växer så det knakar sedan vecka 18 ungefär. Och nu börjar jag komma till det stadiet att den faktiskt börjar se ut som en liten bebismage, och inget annat. Det känns härligt, och jag har redan börjat känna av lite action inne i magen. Det började med lite "bubbelkänslor" för någon vecka sedan, men nu känns det faktiskt mer som små puffningar där inne då och då.