Sömn och utomhushelg



Vi har haft en utomhushelg rakt igenom kan man säga. Åtminstone fram till klockan 16 idag, då vi kom hem för att titta på ishockeyn. Vrålnöjd med denna helg är jag, och det känns som att vi varit lediga en hel vecka. Idag har vi hängt med R's familj, och traskat runt i hans barndomstrakter. Valter fick bada fötterna vid stranden idag igen, och vi vuxna har fått promenera extra många kilometrar under eftermiddagen för att få den lille att somna. Förgäves! Pojken som generellt alltid har varit lättsövd är inne i någon fas just nu där han krigar in i det sista mot sömnmonstren. Men han lyckas verkligen lura dessa föräldrar, för han är snäll som en ängel hur trött han än är, men när vi efter vilda protester lade han extra tidigt vid 19 (eftersom det inte blev någon tupplur på dagen) så somnade han på tre sekunder.

Och jag ligger också redan i sängen faktiskt. Skönt att få vakna pigg till ny arbetsvecka imorgon! Jag slocknar sällan efter kl 22 i dagsläget. Välbehövligt, men lite tråkigt sällskap om kvällarna, för en eventuell film/serie måste i princip starta senast kl 20 just nu om jag ska hålla mig vaken genom hela den.