Äntligen vardag

En glimt från en av alla dessa helger på resande fot den senaste månaden

Ibland kan det bli lite för mycket av det goda. Spännande resor, kul umgänge och massor av aktivitet. I måndags avslutade jag den fjärde helgen på rad, på resande fot, när jag landade i Stockholm igen efter en jobbhelg i Barcelona. Den helgen (som speglas lite av bilder ovan) liksom augustis andra helger då jag varit på bland annat bröllop, på 30-årsfiranden, semesterresa och möhipperesa, har varit fantastiskt roliga på alla sätt och vis. Alla har varit mer eller mindre energigivande på flera plan eftersom jag har haft kul, har omgetts av människor som jag tycker om och dessutom har vistats i vackra omgivningar. Men nu känner jag faktiskt att det får räcka med det roliga för en stund. Det enda jag vill är att få komma in i det där sköna vardagslunket där inte vardagarna längre är en enda knepig återhämtningssträcka efter en intensiv helg. Där jag både hinner och orkar med allt det där som hör vardagen till för mig. Energigivande lek efter jobb/dagis, matlagning för att det också är kul (och inte bara måste), träning, men framförallt bara kvalitetstid hemma med familjen, vardag som helg.

Det kändes hur lyxigt som helst att få vakna upp i morse, njuta av en lång frukost och förmiddag hemma utan någon särskild tidspress. Och jag älskar att jag får göra detsamma i morgon!

#1 - - theressel.blogg.se:

Heej. Tänkte bara höra hur det känns för dig att flyga? Är det något du är orolig för eller har du ont i rygg eller så efteråt?

Svar: Hej! Flygning har fungerat väldigt bra. Har inte varit orolig och inte känt ngt särskilt efteråt. Men jag skulle nog inte sätta mig på ngt långflyg dock, skulle nog vara oskönt att sitta still så länge. Nu har jag bara flygit max 3H (men ändå rört på mig en hel del under flyget) på stöten före magen började ge sig till känna riktigt ordentligt (menat före jag själv börjat känna mig "stor" eller haft några särskilda krämpor). Sista flygresan blir nu i vecka 26 när jag ska till köpenhamn med jobbet :)
manblirvadmantanker.blogg.se