Tvåbarnskaos!

Dagens lugna...

Det har minst sagt varit tempo hos oss i några dagar. R har varit iväg på jobbkurs med två övernattningar och jag har roddat både hem & småttingar. Det är ju inte första gången, men det är första gången under flera dagar så här. Då är man väl ändå värd en mammamedalj tycker jag!

Det har gått ganska så fint måste jag säga (även om den så kallade egentiden har varit minimal). Det jag tycker är jobbigast är väl det där att man är helt kaputt vid klockan 20-21 redan innan man ens har hunnit påbörja röjning av dagens stök. Antingen blundar man och lever vidare i stöket och somnar i soffan, eller så plockar man tills man somnar ståendes. Men jag tycker ändå att både morgnarna och eftermiddagar/kvällar har gått ganska fint. Barnens rytmer har inte krockat nämnvärt, och bland annat läggningar har därav blivit peace of cake. Men det märks på storebror att han är van vid och skulle vilja ha ännu mer uppmärksamhet än vad jag räcker till. Maten har givetvis bestått av falukorv och chicken nuggets, och vi har tittat en hel del på både pippi och bilarna (en netflix-serie) men vi har också haft det ganska mysigt. Pappans hemkomst imorgon är dock efterlängtad och jag funderar på om jag inte är värd en liten paus för att dra iväg på spinning en snabbis (även fast vi borde packa inför äventyr till kolmården fredag-lördag)?!

Dagarnas (eller typ månadens) bästa:
När tre-åringen (som jag trott är helt förstoppad och behöver lavemang!) på eget initiativ ville gå på pottan och läsa bok (vår rutin i potträningen), och överraskar med vad jag bedömer som en fullt "godkänd nummer tvåa"

Dagarnas sämsta:
Bebiskräk på soffan (har lyckats skydda den hittils trots att vi har haft en kräkbebis) och otillräcklighetskänslor att tampas med

Vi har hunnit odla påskgräs
Veckans godaste "barnmat" a la chicky bits och couscous (grönsaker äter vi före maten om det ska bli något!)