Veckans lyx

Garanterat veckans mest avkopplande ögonblick

Ett varmt bad i lugn och ro är inte direkt vardagsmat för en småbarnsförälder... Ända sedan förlossningen har jag längtat efter att få bada igen (när avslaget upphört). Och jag lovade mig själv en riktig lyxstund med kallt bubbel, levande ljus och myslistan på spotify så fort som jag får bada igen. Ikväll blev det till slut sanning! Storebror hade inte lyckats somna på dagis (han börjar komma ifrån det) och slocknade i sin säng därför redan vid 19.30. Lillasyster har dock inte gett oss de lättaste kvällarna på sistone då hon har haft extremt svårt att komma till ro. Men idag tog jag till slut ändå chansen och tappade  upp mitt välförtjänta bad trots en hel del gnäll. Pappan guppade lillan till sömns i babysittern (efter diverse andra försök), och jag unnade mig en timmes egentid i badkaret.


Behöver nog inte tala om att jag känner mig som en ny människa efteråt! I dagsläget är ju inte hemmet direkt det mest avkopplande i tillvaron med tanke på vilket tempo som ändå råder här med två barn. Men en timme i bubbelbadet varje vecka från och med nu ger faktiskt nytt perspektiv på det hela!

#1 - - A (Allt enligt A):

Det där såg inte dumt ut!

#2 - - Kakakansemlanoliven.se:

Minns så väl hur jag längtade ihjäl mig efter första förlossningen. Nu har vi inte badkar! Så nu längtar jag efter ett nytt boende haha
Ser himla lyxigt ut! Njut!