Sista dagen på året

Årets sista dag inleddes med en familjepromenad till lekparken i vårvädret! Tänk att det är så varmt att det går att amma utomhus. Det gjorde både mamma och bebis glada!


Därefter har vi badat/duschat och gjort oss fina för kvällen. Vid nästa vakenstund ska även lillasyster få sitt första bad. Blir spännande att se vad hon tycker om det!

Pappan och storebror åkte precis iväg för lite sista-minuten-inköp. Skumpan står på kylning och jag ska börja preppa vår förrätt och efterrätt så gott det går, så att vi inte står i köket halva kvällen. På menyn står Ceviche med salma, avokado, mango och koriander till förrätt. Oxfile, bea (färdig!) och ugnsrostade rotfrukter till huvudrätt. Pannacotta till efterrätt. Det mest tidskrävande momentet är nog att hacka rotsakerna, men annars tror jag att vi har gjort det enkelt för oss.

Går allt enligt plan tänkte jag faktiskt göra mig kvällsfin med både klänning och lite läppstift. Det har inte hänt på ett par veckor kan jag säga!

Skriv inläggstext