Skärgårdshelg


Inte alls tokigt läge en söndagförmiddag

Igår efter lunch checkade jag och några vänner in på Djurönäset SPA ute på värmdö. Valter lämnades hos farmor eftersom pappan också är ute på äventyr denna helg.

Eftermiddagen började med Yoga-pass och en smarrig eftermiddagsfika. Sen blev det bastubad i deras bastulandskap och häng i bastulandskapet med varsin bok och alkoholfritt bubbel. Kvällen avrundade vi med trerätters middag före vi alla däckade i säng vid halvtolv-tiden. Uppe-sittar-rekord på ett tag för denna småbarnsmamma!

Idag hade två av tjejerna lite bråttom iväg, men jag och en till fortsätter vår vistelse här lite till. Vi har tagit en långpromenad i de vackra omgivningarna, och nu har vi hittat det perfekta stället för en läspaus.

Oj vad välbehövligt med lite egen-tid för denna mamma! Verkligen något som jag känt ett behov av i några månader. Att "bara vara" och få tänka på bara mig själv är något jag inte har gjort på ett tag känns det som! Särskilt denna vår med en hel del sjukdomar, vab och lilla Valters magproblem. Man tenderar helt enkelt att glömma bort sig själv under såna tider, och det är skönt att på detta sätt ha fått en paus för avkoppling och reflektion, och få landa i sig själv lite igen.