Ensamhelg och jobbstimulans

I helgen är det bara jag och kidsen igen. Pappan åkte igår iväg på kompisresa och jag insåg ganska snabbt att det blir skönast att flytta in hos min mamma! Eftersom fint väder är på gång så bestämde vi oss för att åka ut till landstället.


På dagen idag har jag varit på jobbet igen en sväng, medan farmor har passat lilla I. Wow vad stimulerande det är just nu att få lite arbetslivsstimulans! Missförstå mig rätt. Föräldraledigheten och all den extra tid den ger mig med båda mina barn är också oerhört värdefull och härlig, men för att känna mig själv hel behövs en liten bit av det där "egna" ibland också. Sedan så behöver jag generellt bli lite bättre på att boka in lite egna aktiviteter med vänner (eller för mig själv!), för tiden bara springer iväg här!

Storebror börjar komma in i en gladare och tryggare våg, så tillvaron börjar kännas riktigt bra. Jag väntar bara på att en dum förkylning ska släppa greppet om mig, och hoppas verkligen att detta var sista för denna säsong!

Barnen sover, mormorn slappar i soffan och jag tänkte nu i senaste laget hoppa in i en varm bastu (och skrämma bort de envisa bacillerna?)