Första portionen

Efter ca en veckas upptrappning har nu lillan slukat sin första hela portion med gröt! Mums! Jag upplever att hon behöver mer energi än vad amningen räcker till så vi började med gröt så sakteliga efter förra besöket på BVC. Hon brukar också få tillskott på nappflaskan i samband med kvällsamningen. Eftersom lilla fröken tycker om att äta med sked så ska vi väl börja med smakportioner av annat också så sakteliga.


Annars då? 

Den gångna helgen sprang iväg som vanligt. Till helgen har jag min första långhelg själv med barnen. Fast jag tänkte nog flytta in ett dygn hos mormor (barnens), så får vi (och de) lite kvalitetstid ihop samtidigt som jag får lite avlastning. 

Idag har jag varit på lunch med min chef och tankat på med jobbinspiration. Jag saknar jobbet på ett annat sätt under denna föräldraledighet och kommer faktiskt att jobba lite under maj, mest för att delta i ett spännande projekt som jag inte kan låta bli. Beroende på hur vår höst ser ut så kan jag även tänka mig att börja jobba lite så sakteliga, men just nu har vi en eventuell långresa i sikte, så vi får se hur hösten blir.