Vardagshockey


R är på jobbresa och jag får hålla ställningarna i vårt tittande av ishockey-VM. Finland (heja!) vs Kanada i rutan, och en god halloumiwrap i handen. Äntligen var rätten från middagsfrids snabbkasse inte bara god, utan dessutom snabblagad (som sig bör). Båda barnen låg och sussade fint i egna (!) sängar redan kl 19.45 så jag unnade mig en av makens goda leffe hockey-kvällen till ära. Vissa saker känns ganska lustiga att ägna sig åt själv, om det i regel är något man jämt gör tillsammans. Som hockeytittande exempelvis! Men det är betydligt mer harmoniskt att titta på sport själv måste jag säga, även om det är mer stämningsfullt att titta tillsammans.

Skruttfia somnade redan vid 18.30, och tycks ha somnat för natten. Intressant tycker jag för hon slukade nästan 2dl ersättning i flaskan, så det verkar ju mätta väldans bra så här på kvällskvisten. Utöver att hon äter en måltid gröt så fyller jag efter kvällsamningen på med ersättning. Men ikväll var hon extremt kinkig och svårammad på grund av väldigt lite dagssömn så det blev enbart nappflaska till kvällis.

Ikväll är för övrigt sista kvällen på ett bra tag som jag har barnen själv då maken är bortrest. Känns kul då vi dessutom har en hel del långhelger framför oss med mycket familjetid!