Lite "egen-tid" i semestern

Imorgon ska jag på möhippa, och idag har Valter och R åkt iväg till landet. Jag kommer inte att träffa Valter förrän på lördag morgon igen. Det känns verkligen som en evighet, då jag aldrig har varit ifrån honom mer än två nätter! Vi får se hur det går...

Jag har redan haft några timmar hemma för mig själv då jag packat, städat och pysslat lite, och framförallt andats ut. Jag fattade inte att jag skulle uppskatta lite egen-tid så här mycket, nu när vi ändå är mitt i semestern och allt. Men ack så skönt det är! Även på semestern kan jag tycka att familjelivet tenderar att vara lite stressigt så till vida att man ändå "går på schema" med rutiner etc att följa, och lite tempo att hålla om man överhuvudtaget ska hinna med något mer än ett lekparksbesök under dagen.

Det känns skönt att bara följa sin egna rytm för en stund, även om jag har lite saker att göra. Jag har precis varit hos tandhygienisten, och sedan blir det några ärenden på stan och träning. Shape står på tur, och jag är supertaggad eftersom jag inte har lyckats tajma ett enda shape-pass hittils under semestern!

Sen lunch på stan kan denna småbarnsmamma unna sig en dag som denna = lyx!