Semestertider

Nästan direkt från kontoret till födelsedagsfirande, och gårdagen spenderades ungefär i mode enligt ovan. Dags att hitta in i semesterkänslan!

Efter en vår som har sprungit iväg makalöst fort är det helt plötsligt sommar och semester. Har inte riktigt landat i semester-mode ännu, vilket kanske inte är så konstigt då jag faktiskt fortfarande har några mail att skicka. Jag gick på semester i fredags, precis som de flesta andra i detta land tror jag.  Helgen inleddes med födelsedagsfirande då jag numera har hunnit fylla 30. Jag överlät kalasansvaret till min fina man, som hade ordnat en alldeles fantastiskt fin födelsedag till mig. Den inleddes med pannkaksfrukost, följt av en eftermiddag på selma city SPA. Därefter var det hamburgar/mingel-middag hemma hos oss och kalas på kvällen med både vänner och familj. En fantastiskt rolig dag rakt igenom.

Gårdagen var en lugn återhämtningsdag med endast lekparksbesök på agendan, och idag tog vi en tur till ekerö för att hälsa på mamma och hennes pojkvän på landet. Det är bara en dagsutflykt, då vi imorgon får fullt sjå med att packa och fixa inför en vecka i helsingfors & åbo skärgård.

Skönt skönt skönt med semester, men extraskönt blir det snart när jag lägger ifrån mig jobbmailen på riktigt för en stund! Hela fem veckors ledigt blir det för denna lilla familj.