Välkommen pigga sommartider

Lite av vad vi sysslat med på sistone...

Här har det ekat lite tomt, för livet tog över lite kan man säga. Inte på något dåligt vis dock, för på sistone har vi gjort en hel del skojiga saker.

Våren har varit ganska trött både privat och på jobb, men sedan mitten av maj så hände det något här och åtminstone namman i detta hushåll har sprudlat av energi, med massor av ork.

Både jag och R har fått en del välbehövlig egen-tid. R på seglingsweekend och jag på en skön SPA-eftermiddag på Selma city spa. Förra helgen var vi på Skansen och det var en riktig höjdare nu när Valter är nästan ett år äldre. Utöver alla kul djur så fanns där spännande tunnlar att busa runt i, häftiga bilar som man kunde köra tillsammans med pappa, och så, dom fortfarande så läskiga, korna ("färdig! inte titta!!").

Den här helgen har dock varit ganska skönt oplanerad. Igår blev det några lekparksbesök, träning för mig och lite fixande här hemma. En riktigt rensning och ordentlig sortering av gamla babykläder! Så skönt att få ordning på dem! Blev helt paff när jag insåg hur mycket det är från de första 1-12 månaderna. Men de växer ju så snabbt då!

Annars är det full fart med Pott-träning här hemma. Vi mutar med Alfons, för annars blir det inget. Men redan några gånger har vi faktiskt fått nummer 2 i pottan, så det går framåt här! Och jag tror att detta kommer göra susen för Valters hårda mage som han annars helst inte tömmer.

Gårdagens snabbmat! Urgod pasta med chili, vitlök, persilja och räkor. Kokad i vitt vin.