Harmonisk helg

Lördagsyoga och vecka 30-mage

För första gången på ett bra tag så känner jag mig i god balans både på jobbet och hemma. Jag är i fas med projekt och "att-göra-listor" både på hemmaplan och på kontoret, och är väldigt taggad inför kommande vecka till och med. Då finns det äntligen tid för nyskapande aktiviteter! Det är en otroligt skön känsla, som jag helst skulle leva i hela tiden om det var möjligt.

Magen bara växer och växer, och jag känner mig betydligt mer gravid under denna graviditet än förra. Sammandragningar har kommit tidigare, och jag har börjat känna förvärkar senaste veckorna. Vad nu skillnaden är förstår jag inte riktigt, men sammandragningar för mig är när livmodern drar ihop sig och blir hård som en fotboll, medan förvärkar känns mer som en mild mensvärk (ibland samtidigt som magen drar ihop sig till en fotboll). I vilket fall som helst så känns det väldigt verkligt nu helt plötsligt att det inte alls är långt kvar förrän vår lilla flicka kommer.

Vecka 31 gick vi in i idag, och jag insåg att jag kansle borde börja fundera på bb-väskan snart. Man vet ju aldrig när de små liven vill komma ut, men om det blir som med Valter så kommer det att ske några veckor tidigare.

Vi har haft en väldigt lugn helg, då Valter har varit krasslig och vi har haft lite att pyssla med här hemma. Lugna helger innebär också tid för både träning och vila. Igår blev promenad och gravidyoga för denna mamma, och idag blir det gympass för både mig och R. Vår lilla sjukling får tillbringa några timmar hos farmor är det tänkt. Roligt med lite omväxling när man är sjuk!

#1 - - A (Allt enligt A):

Det låter skönt att vara i fas med allt! Jag har undermedvetet ställt in mig på att andra barnet kommer att komma vid samma tid som det första, d.v.s. alldeles kring BF, men har börjat inse att det är dags att förbereda, för det KAN ju bli tidigare än så. Vecka 33+3 här idag 😊