Veckans bebispryl

Att sitta i framåtvänd sele öppnade en ny värld

Jag uppdaterade i veckan vår vanliga Ergobaby mot en Ergobaby 360. Jag tänkte att lillasyster kommer behöva hänga med på aktiviteter på ett annat sätt än när storebror var liten bebis. Exempelvis hänga i lekparker i timtal långt före hon kan gå. Då kan det vara roligt om hon även kan bäras utåtvänd för att se bättre.


Jag kan åtminstone säga att första provningen hemma gjorde succe! Lilla fröken hade tröttnat på alla våra stationer redan, och jag var mitt uppe i att göra köttfärsbiffar och plocka disk. Hon hängde med i selen rejält på övertid då hon i vanliga fall sällan är vaken längre än 2-2,5 timme i stöten. Till slut fick det ändå räcka med stimulans från ett helt nytt perspektiv på stora världen. Lillskrutt somnade rentutav vid bröstet, vilket i princip aldrig händer annars!

Och för mamman då? Selen kändes väldigt bra överlag, även om modellen och tyget känns lite hårdare än på vår Ergobaby original. Jag bar henne i säkert 90 minuter här hemma och hade kunnat fortsätta länge till kändes det som.