2 månader

Den här lilla tjejen blev två månader här om dagen. Jisses vad hon växer... Jag gissar att hon närmar sig 5,5kg nu, och hon börjar bli en riktigt sällskaplig liten dam. Fast hon verkar tycka att det är lika roligt att pladdra för sig själv. Favoritstället är babygymmet där hon numera kan fördriva tiden i en halvtimme om hon är mätt och pigg. Det jollras som allra mest när hon får se sin egen spegelbild! Ett annat stort intresse hon har är att äta frenetiskt på sina små händer. Hon sover fortfarande mycket och jag uppskattar hennes vakentid till kanske 7 timmar om dagen, uppdelat på 4-5 pass. 


Generellt är hon en enkel och nöjd bebis, men det händer förstås att vi har lite skrikmarathon emellanåt. I princip alltid beror det på övertrötthet sent på kvällen. När vi hade provat alla medel här om kvällen, ställde vi till slut hennes babysitter mitt i vår säng. Halvsovandes, samtidigt som vi gungade henne, så somnade hon ganska snabbt trots att ingen vaggning i famnen fungerat. Nästa gång börjar vi med babysittern före andra medel... Den gör verkligen magi för våra barn!

Idag håller vi oss inomhus för det är ju riktigt snöoväder ute! Pappan jobbar dessutom hemifrån så det är lite lättare för mig att få lite saker gjort. När hon sover tänkte jag smita iväg till Sats och aktivera mitt träningskort. Ser verkligen fram emot att få träna i en riktig träningsmiljö! 

Storebror har sin 3-årskontroll på BVC i eftermiddag. Det ska bli riktigt spännande!

#1 - - A:

Vad fin hon är! Min lilla L blir tre månader nästa helg, och jag har inte lyckats sammanfatta den förra månaden ännu... Vi har ännu inte lyckats söva bebis på annat sätt än att hon slocknar på bröstet (förutom i bil och vagn), men det kanske kommer här också!