Bästa träningskompisen

En prioritering som går före alla typer av ärenden eller hembestyr just nu (även om det innebär att jag inte hinner tömma diskmaskinen och vi får äta köttbullar) är en daglig rask promenad. Den är fullt nödvändig för mitt välbefinnande, och ju faktiskt den enda träning ,bortsett från mamma-mage) som existerar ett litet tag tag till.


Jag känner stor skillnad på vilket tempo jag kan hålla nu jämfört med några veckor sedan. Min kondition var nog verkligen inte på topp i slutet av graviditeten eftersom jag var tvungen att gå i snigeltakt för att slippa sammandragningar (vilka jag ändå inte slapp helt), så det är superpeppande att kunna hålla igång igen!

På ovan bild ser ni min bästa träningspryl just nu, en fitbit Charge 2. Den bor på min handled hela dagarna och ger mig massor av spännande statistik att följa! Alltifrån dagliga steg till aktuell puls, vilopuls, hur jag har sovit osv. Sjukt motiverande just nu faktiskt när det blir en hel del barnvagnspromenader. Och ännu roligare blir det snart när jag kan komma igång och träna "på riktigt"!