Förkylning och lyxfrukost

Idag hade jag sett fram emot frukostbuffe ute på ett cafe i närheten med några av mammorna i föräldragruppen. Tråkigt nog har en förkylning smygit sig på mig igen, och jag vaknade upp med både halsont och snor. Urtråkigt för jag hade verkligen sett fram emot frukostträffen! Vi beklagade oss under förra föräldragruppsträffen på bvc hur låst man känner sig nu när det är influensatider, och då kom vi fram till att vi ändå skulle våga trotsa oss ut för lite sen frukost på ett cafe här i krokarna som brukar vara väldigt lugnt efter kl 09, och som är barnvagnsvänligt nog.


Jag känner mig relativt pigg ändå men kunde ju inte gå dit med risk för att smitta allas små bebisar. Istället unnade jag mig en riktig lyxfrukost här hemma efter att jag hade lämnat på dagis. Jag gjorde scones och en smarrig skål med yoghurt, granola, blåbär och valnötter. 

#1 - - A(Allt enligt A):

Vad tråkigt! Men jag är så avis på att du har föräldragrupp genom BVC där du bor! I vår nya kommun finns det tydligen bara för unga föräldrar (och ev. förstagångare). Förra kommunen hade för omföderskor också, och jag trodde det skulle finnas här med, och tänkte att det var så bra att jag var gravid och skulle få ett nytt socialt sammanhang att komma in i med mammagrupp o.s.v. nu när vi är nyligen (åter)inflyttade till kommunen. Men icke! Det är supertrist att inte ha andra med spädisar att umgås med...

Svar: Vad trist att ni inte har något! På vår bvc har omföderskorna bara två träffar, men det ger rätt mycket. Och framförallt lite nya kontakter som befinner sig i samma skede i livet
manblirvadmantanker.blogg.se