Måndagsträning

Hurra för hemmaträning! Men lite mer peppande träningsmiljö börjar bli väldigt efterlängtat...

I morse var det snöigt busväder, men det hindrade mig inte från att ta en rask promenad efter att jag lämnat på dagis. 45 minuter senare var jag hemma och hade en trött bebis som sov vidare i vagnen i över en timme (även om sömngråten fick mig att tro att hon skulle vakna både en och tre gånger...).


Jag passade på att köra dagens mammamage-träning när jag ändå hade tillfälle, och kompletterade passet (steg 3 i appen) med höftlyft & rygglyft i tre omgångar. Jag har köpt hem ett par lättare hantlar och smygtränade lite axlar också för andra gången. Det blev hantellyft åt sidan och fram, samt lite axelpress. Naturligtvis kändes detta tungt även med lätta hantlar (2månader utan träning märks verkligen) men jisses vad skönt det är att äntligen våga ta i lite grann med vikter! Längtar till gymmet, mest på grund av den lite mer motiverande träningsmiljön där, och tänkte nog aktivera mitt träningskort så snart jag fått klartecken på efterkontroll. Fram tills dess blir det mammamage, knip och lite lättare övningar hemma på yogamattan, och så promenader förstås!