Tvåbarnskaos

Första heldagen med två barn hemma är avklarad. Den stora har varit relativt glad och pigg, men var hemma för att han varit krångligt hård i magen igen som vi försöker råda bot på. Jag låter bilden tala för sig själv. Det här var bara när halva dagen hade gått, och det hinns ju verkligen inte med att plocka undan när man har en uttråkad tre-åring hemma, och som kräver rejält med uppmärksamhet just nu. Och så en spädis som helst inte ville sova alls idag till skillnad mot de flesta andra dagar. Dagens lugna stund var när vi besökte en 4H-gård med lekpark på promenadavstånd (när vi till slut lyckades komma ut genom dörren vid 11.30). Lillan sov igenom hela turen på två timmar och jag och storebror fick lite härlig kvalitetstid ihop trots att det duggade lite och var allmänt grått. Vi hejade på alla djuren, hade en hel lekpark för oss själva, och fikade på medhavda kakor.


Pappan kom hem extra tidigt, och tog iväg V till mataffären nyss, och jag har ÄNTLIGEN fått lillpyret att somna. Nu ska jag unna mig ett skönt bad och ignorera hur det ser ut här hemma samt det faktum att jag egentligen borde laga mat.

Sammanfattningsvis är det en väldigt skön känsla att inse att man ju faktiskt grejar såna här dagar även om de är väldigt stökiga, och man är helt slut redan efter lunch. Men jag skulle ljuga om jag sa att det vore fantastiskt att ha det så här varje dag, och jag är imponerad över alla som mer än gärna har båda sina barn hemma när de är föräldralediga med det yngre syskonet.