Soljakt en utedag

I förmiddags lyckades vi ta oss ut hemifrån extremt tidigt för att vara oss, och redan före klockan 10 var vi påklädda och klara utanför lägenheten. Och till och med kaffetermosen var med!


Jag hade kollat klart.se-appen som hade lovat strålande sol hela dagen. Trots det genomtjocka grå diset på himlen så hade jag någon konstig vision om att det under vårt lekparksbesök skulle spricka upp även om det inte såg så ut. Det gjorde det inte i alla fall! Men vi hade roligt ändå. Vi var och tittade på den stora svansamlingen vid norra mälarstrand, och därefter hängde vi i V:s favoritlekplats i rålis. Lillskrutt sov som en stock även fast vi var ute i ett par timmar.

Lagom till när båda barnen hade somnat efter lunch så tittade den efterlängtade solen fram till slut! Denna mamma unnade sig lite egen-tid och fika i solskenet på balkongen medan pappan inte kunde låta bli att städa (ikväll får vi gäster till spelkväll!). Här sitter jag fortfarande och slöar, och två-åringen har sovit alldeles för länge igen, så nu får jag skärpa mig!

#1 - - Kakansemlanoliven.se:

Ser ju underbart ut! Får jag fråga var ni bor någonstans?
Ha en fin måndag! Kram

Svar: Vi bor på kungsholmen :)
manblirvadmantanker.blogg.se