Biopremiär

Lyxig biopremiär för V då vi hade nästan hela salongen för oss själva

Jag har äntligen blivit helt frisk medan R tog över förkylningen i veckan. Dock fick vi trots det en riktigt bra helg, även om han endast stod på benen idag. 


Igår var jag och barnen ute och njöt av det fina vädret, med besök på 4H-gård och lekpark. Sedan så tajmade jag och en kompis in en promenad- och träningsdejt. Storebror fick följa med till hans favoritställe minisats, medan lilla I och väninnans hund fick stanna hemma med R.

Idag var hela familjen iväg på knattebio för första gången. Vi såg på alfons, som är en gammal favorit till V. Trots att han sett just de avsnitt som visades tjugotalet gånger innan, så satt han som förtrollad. Mormor rullade barnvagn med Ilona under tiden och efteråt tog vi en trevlig lunch ihop. Några ärenden fick det också bli i gallerian nu när vi ändå var där, och så landade vi hemma runt klockan 16. En förträffligt bra tid att landa hemma på söndagar tycker jag. Då hinner man i lugn och ro med både middagsbestyr, lek och ett litet söndagsbad.

Jag gillar verkligen våra helger just nu. Det börjar bli allt enklare att komma iväg med lillan som har en lite mer förutsägbar rytm, och storebror börjar komma in i en enklare ålder för att hitta på en hel del spännande saker! Jag ligger lite sömnback efter allt för sent ugglande de senaste kvällarna, så nu ser jag verkligen fram emot åtta timmars sömn...