Utflyktsdag och solsken

Idag har jag det fina vädret till ära haft båda barnen hemma. Det dröjde till klockan 11.30 innan vi stod påklädda och klara för att gå ut. Dagens utflykt gick till 4H-gården i närheten där vi bor. Ett väldigt omtyckt ställe i vår familj, som ger lång tids nöje eftersom där finns både djur och en lekplats. När vi väl har tagit oss utanför dörren hemifrån är det väldigt enkelt att ha båda barnen eftersom lilla I sover så bra i vagnen. Men det är ju det där med att klaffa båda barnens rytm och ta sig ut som är utmaningen! 
Vi hade i alla fall en väldigt trevlig stund på 4H-gården i det fina vädret, och lillasyster sov som en prinsessa i vanlig ordning. Hade det inte varit för att hon behövde äta så hade jag gärna stannat ute hela eftermiddagen. Även om det var varmt nog för att amma ute så är jag inte riktigt mogen för det när jag har storebror med mig. Jag tror nämligen inte att jag skulle lyckas hålla honom under uppsikt hela 20 minuter eller vad det kan ta... Funderar på om muta med ett paket kakor och en i-pad kanske ändå kunde funka. Får se om jag vågar testa nästa gång!

Hemma parkerade vi oss i soffan, tills det var dags för lite mellanmål även för mig och storebror. Lagom till när bananpannkakorna var färdiga så hade den här killen dock somnat i soffan. Det är en väldigt lurig tid just nu för han håller på att sluta sova på dagen, men ändå MÅSTE han verkligen sova vissa dagar. Problemet är att det sällan är att han är tillräckligt trött vid 12-tiden när de sover på dagis. Men istället blir han plakattrött vid klockan 15, och har flera gånger somnat för natten hemma i soffan vid 17-18 tiden. Oavsett när han somnar för natten brukar han dock vakna runt 06.30 på morgonen. Själv känner jag mig supertrött idag, och det är inte varje dag som man har båda barnen sovandes samtidigt under dagtid. Tror därför bestämt att det får bli en tupplur för mig med nu! 

#1 - - A (Allt enligt A):

Vilken fantastiskt härlig bild med de två små som sover middag tillsammans!

#2 - - HTTP://kakansemlanoliven.se:

Där var vi förra helgen😊 Kommer få ännu närmare dit efter vår flytt!